03:28 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزارت ارتباطات

در قانون‌گذاری حوزه فضای مجازی با خلأ مواجهیم
نماد برتر- کارشناسان فناوری اطلاعات با اشاره به خلأهای قانونی و تنظیم‌گری در حوزه سایبری، عنوان کردند با وجود بروز تحولات فضای مجازی در سال‌های گذشته، قوانین سایبری در ایران به‌روز نشده و جرائمی که در نظر گرفته‌شده، متناسب با جرائم همان سال‌ها است.
پرسشی درباره شناسایی مسافران کرونایی
نماد برتر- مسئولان آژانس‌های مسافرتی و هتل‌ها می‌گویند هنوز به بانک اطلاعات بیماران کرونایی دسترسی ندارند. این درحالی است که طبق اعلام وزارت بهداشت، افراد مبتلا به کرونا تا ۱۴ روز اجازه سفر ندارند و طرح محدودیت‌های جاده‌ای از امروز آغاز شده و تا تطعیلی دوهفته‌ای کشور نیز کمتر از سه روز باقی مانده است.
وضعیت ارتباطی دانش‌آموزان چگونه است؟
نماد برتر- با وجود عدم دسترسی تمامی دانش‌آموزان کشور به ارتباطی پایدار و باکیفیت و جا نماندن از تحصیل، امروز ۹۵ درصد مدارس و حدود ۹۰ درصد دانش‌آموزان کشور به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند.
مهم‌ترین کمک دولت به حوزه ICT، کاهش تصدی‌گری است
نماد برتر- عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با بیان دغدغه فعالان بازار حوزه آی‌سی‌تی و مشکلات تامین مالی شرکتها گفت: مهم‌ترین اقدام دولت، کاهش تصدی‌گری است.
ترس کسب‌وکارها از عاقبت تجارتشان، مانع نوآوری و توسعه است
نماد برتر- عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای میگوید وجود برخی کج‌فهمی‌ها از تحریم و تورم برای شرکت‌های استارت‌آپی کشنده‌تر است و ما با قوانین و مقررات، جلوی رشد و توسعه کسب‌وکارها را می‌گیریم. عدم شناخت روی مسائل استارت‌آپ‌ها نیز باعث می‌شود برخی احکام و قوانینی که برای مجموعه‌های استارت‌آپی و پلتفرم‌های اینترنتی صادر می‌شود، با ماهیت و ذات این کسب‌وکارها همخوانی نداشته باشد.
فیشینگ سایت‌های خارجی در صدر رخدادهای رایانه‌ای
نماد برتر- بیشترین فراوانی رخدادهای رایانه‌ای در بازه رمانی هفته سوم آبان ماه، مربوط به فیشینگ سایت‌های خارجی بوده است.
سومین سایت ۵G ایران، در دانشگاه تربیت‌مدرس راه‌اندازی شد
نماد برتر- ایرانسل سومین سایت نسل پنجم ایران را در دانشگاه تربیت‌مدرس راه‌اندازی کرد. مدیرعامل ایرانسل در مراسم راه‌اندازی این سایت، توسعۀ فناوری ۵G را سنگ بنای اقتصاد دیجیتال برشمرد. رئیس دانشگاه تربیت‌مدرس نیز، پیشتازی ایرانسل در حوزه ۵G را موجب افتخار و غرور ملی دانست.
کسب بیشترین مشترکان اینترنت پرسرعت موبایل توسط اپراتور اول
نماد برتر- گزارش کیفیت اینترنت در نیمه نخست سال حکایت از سهم بازار ۵۰ درصدی همراه اول در در بین تمامی اشتراکات اینترنت موبایل دارد.
بودن یا نبودن شبکه ملی اطلاعات ربطی به حمله‌های سایبری ندارد
نماد برتر- یک عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات پهنای باند ارزان می‌شود، درباره حملات سایبری گفت: حملات سایبری ممکن است از داخل کشور یا خارج انجام شود، زیرا شبکه ملی اطلاعات به اینترنت وصل است و بر این اساس امکان حمله از خارج کشور نیز وجود دارد، اما بودن یا نبودن شبکه ملی اطلاعات ربطی به حمله‌های سایبری ندارد.
خدمات فناوری اطلاعات در زمان شیوع کرونا در ایران
نماد برتر- ارائه اینترنت رایگان اپراتورهای ثابت، اینترنت رایگان برای معلمان و اساتید دانشگاهی، رایگان شدن شبکه شاد برای دانش‌آموزان، ثبت‌نام آنلاین سیم‌کارت اپراتورها نقش استارت آپ‌ها در کنترل و مهار ویروس و جلوگیری از مسافرت مبتلایان به کرونا، از اقداماتی است که با بهره‌گیری از امکانات ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمان شیوع کرونا انجام شده است.
انتخابات در آمریکا؛ ریزش بورسها در اروپا
نماد برتر-روند صعودی برخی از شاخصهای مهم بورسی جهان متوقف شد.
سبزپوشی یکپارچه بورس های جهانی
نماد برتر- تمامی شاخص ها مهم بورسی جهان صعودی شدند.
واکنش وال استریت به انتخابات آمریکا
نماد برتر- صعود شاخص های مهم بورسی در اروپا و آمریکا ادامه دارد.
خودتحریمی‌ معضل کسب‌وکارهاست
نماد برتر- رئیس کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با انتقاد از نگاه لوکس به حوزه فناوری اطلاعات و ایجاد محدودیت برای پلتفرم‌های داخلی گفت: ما تحت تحریم‌های ظالمانه آمریکا هستیم و از طرف دیگر مجموعه قوانین و مقررات در داخل کشور هم به شکل خودتحریمی عمل می‌کند و اینها موانعی است که باید برداشته شود.
صعود یکپارچه بورس های جهانی در روز انتخابات آمریکا
نماد برتر- تمامی شاخص های مهم بورسی جهان سبزپوش شدند.